20160908

Bu vapuru kaçırırsam beni belki de cinnet basar 
belki kanser olurum bu yıl sınıfta kalırsam 
nöbette uyursam eğer kitaplarımı yakarlar 
etimde şirpençe çıkar bu kızı alamazsam 
bu işi bitiremezsem şehirden beni kovarlar 
izin kağıdım yanar konuşacak olursam 
bu senet bankalar kapanmadan 
ruhumun rengini kapatmayacak olursa 
ölür kuyuya düşen çocuk 
çocuğun mercan saati çatlar mutlaka 
koşup haber vermeliyim 
yetkili memura 
bahar geliyor, ilerliyor yeminler 
alnımı kapıp getirmeliyim 
denizi karşılamaya 
kırlangıcın kanadındaki kezzap 
leylakta sıkışan buhar için 
nabzımı bulmalıyım nerede bulacaksam 
nabzımı çünkü ben kasadan fiş alarak 
yağmuru, selvileri zor durumda bıraktım 
benim yongalarımdan yapıldı bu çelenkler 
ben papatyaları şımartmadım diye oldu 
Mata Hari'ler casus, Al Capone'lar gangster 
inmem gerek gözbebeklerimin altına 
beynimin ortasına büzülmeliyim 
genşeyip kımıldayabilirim oradan sonra 
dum di dum 
duridum dubida 
kendi kalbimle zamanım arasındaki sarkaç 
püskürtüyor beni dünyaya 
bırakıyorum zerreciklerime kadar emsin beni 
Atlantik ve Pasifik ve beş kıta 
koşmam gerek 
yetişmem gerek yazgıma 
tutmam gerek, sormam gerek, bilmem gerek 
esenlemem, kargışlamam, irkitmem gerek niçin 
niçin, niçin, niçin 
kuyuya düşen çocuk niçin ölmesin 
Ismet ozel -Jazz ,1981

No comments: